Regulamin platformy sklepu internetowego
Regulamin Sprzedaży
https://www.dambat.pl
|
Terms and conditions of the online store platform
Terms of Sale
https://www.dambat.pl
|
§1 Podstawowe definicje
§2 Postanowienia ogólne
§3 Warunki świadczenia usług
§4 Warunki umowy pośrednictwa
§5 Realizacja zamówienia
§6 Dostawa
§7 Metody płatności
§8 Rękojmia
§9 Odstąpienie
§10 Postępowanie reklamacyjne
§11 Odpowiedzialność
§12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§13 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
§14 Postanowienia końcowe
|
§1 Basic definitions
§2 General provisions
§3 Terms and conditions of service
§4 Terms and conditions of the brokerage agreement
§5 Order execution
§6 Delivery
§7 Payment methods
§8 Warranty
§9 Withdrawal
§10 Complaint procedure
§11 Liability
§12 Alternative Dispute Resolutions
§13 Provisions concerning entrepreneurs
§14 Final provisions
|
Wstęp
Szanowny Kliencie niniejszy Regulamin reguluje sposób zawierania umów sprzedaży między klientem a sprzedawcą towarów/usług za pośrednictwem wyżej wymienionej strony internetowej, zasady realizacji tych umów w tym dostawy, prawa i obowiązki wynikające z obowiązującego prawa oraz tryb odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego. Regulamin składa się z czterech głównych części:
-
w § od 1 do 3 - znajdują się ogólne uregulowania niniejszego Regulaminu;
-
w § do 4 do 7 - został opisany proces nabycia Towaru/Usług;
-
w § od 8 do 12 - zawarto regulacje związane ze stwierdzeniem wadliwości Towarów/Usług jak i prawo odstąpienia od umowy;
-
w § 13 i 14 - zawarto wszystkie pozostałe uregulowania.
|
Dear Customer, these Regulations regulate the manner of concluding sales contracts between the customer and the seller of goods/services through the above-mentioned website, the rules of execution of these contracts including delivery, rights and obligations under applicable law and the procedure for withdrawal from the contract and the complaint procedure. The Regulations consist of four main parts:
-
in § 1 to 3 - are the general provisions of these Regulations;
-
in § to 4 to 7 - the process of acquiring the Goods/Services was described;
-
§ 8 to 12 - contains regulations related to the determination of defects in the Goods/Services as well as the right to withdraw from the contract;
-
§ 13 and 14 - includes all other regulations.
|
§1 Podstawowe definicje
-
Platforma sklepu internetowy – sklep znajdujący się pod adresem niniejszej strony internetowej.
-
Właściciel Serwisu/ Sprzedawca – właściciel strony internetowej. Klient dokonuje nabycie towaru/usługi od DAMBAT JASTRZĘBSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO-AKCYJNA z siedzibą w Adamowie, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0001025584, NIP 5291844129, REGON 52380446900000
-
Adres – ilekroć w Regulaminie jest mowa o adresie, rozumie się przez to następujące dane:
-
Siedzibę: Adamów 50, 05-825 Grodzisk Mazowiecki
-
adres mailowy: dostępny w zakładce kontakt
-
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży.
-
Konsument – art. 221 KC: osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zamieszczonego na w/w stronie zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy sklepu internetowego.
-
Towar – Produkt, rzecz ruchoma, którą Klient nabywa za pośrednictwem Platformy sklepu internetowego oraz innych kanałów sprzedaży (np. Facebook Marketplace czy Allegro) od sprzedawcy, który prezentuje towar na niniejszej stronie.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem platformy sklepu internetowego określające: rodzaj i ilość Towaru znajdującego się w asortymencie sprzedawcy towaru/usługi, sposób zapłaty, sposób dostarczenia Towaru, miejsce wydania Towaru oraz dane Klienta.
-
Formularz zamówienia – elektroniczna usługa, formularz na nośniku elektronicznym dostępny w Platformie sklepu internetowego, umożliwiający złożenie i realizację Zamówienia, między innymi za pomocą dodawania Produktów do elektronicznego koszyka oraz określający warunki Umowy Sprzedaży między rzeczywistym sprzedawcą a klientem, w tym sposób dostawy i płatności.
-
Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim zamówienie złożone przez Klienta zostanie skompletowane, zapakowane, opieczętowane przez Sprzedawcę i przekazane do doręczenia wybraną przez Klienta formą dostawy za pośrednictwem niniejszej platformy sklepu internetowego.
-
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Obniżki cen - ewentualne rabaty, PROMOCJE i obniżki cen można sprawdzić na wykresie przy wyświetlanej cenie produktu. Historia ceny możliwa będzie do obejrzenia przez 30 dni wstecz. Zapis cen następuje w sposób weryfikowalny i automatyczny.
-
Ceny - ceny produktów w e-sklepie są stałe w danym czasie i nie wpływają na nie żadne algorytmy ustalania cen niezależnie jak klient trafia na stronę, jakich przeglądarek używa. Nie ma też znaczenia płeć, wiek itp
-
Ustawa o prawach Konsumenta, ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta (dziennik ustaw z roku 2014 pozycja 827 z późniejszymi zmianami).
-
RODO - Rozporządzenie Rady UE 2016/679 (z dnia 27 kwietnia 2016 r. Dz. Urz. UE.L. Nr 119)
|
§1 Basic definitions
-
Online store platform - the store located at the address of this website.
-
Website Owner/Seller - the owner of the website. The Customer purchases goods/services from DAMBAT JASTRZĘBSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO-AKCYJNA with its registered office in Adamowo, entered in the Register of Entrepreneurs of the National Court Register under KRS number 0001025584, NIP 5291844129, REGON 52380446900000.
-
Address - whenever the Regulations refer to the address, it is understood as the following:
-
Registered office: Adamow 50, 05-825 Grodzisk Mazowiecki
-
e-mail address: available in the contact tab
-
Customer - a natural person with full legal capacity, and in cases provided for by generally applicable laws also a natural person with limited legal capacity, a legal person or an organizational unit without legal personality, to which the law grants legal capacity, who has concluded or intends to conclude a sales contract.
-
Consumer - Article 221 KC: a natural person making a legal transaction with the Seller that is not directly related to his/her economic or professional activity.
-
Sales Contract - a contract of sale of the Product posted on the aforementioned website concluded or entered into between the Customer and the Seller through the Online Store Platform.
-
Merchandise - a Product, a movable item that the Customer purchases via the Online Store Platform and other sales channels (e.g. Facebook Marketplace or Allegro) from a seller who presents the merchandise on this website.
-
Order - a declaration of will of the Customer, submitted via the online store platform, specifying: the type and quantity of Goods in the seller's assortment of goods/services, the method of payment, the method of delivery of the Goods, the place of delivery of the Goods and the Customer's data.
-
Order Form - an electronic service, a form on an electronic medium available on the Platform of the online store, enabling the placement and execution of an Order, including by means of adding Products to an electronic shopping cart and specifying the terms of the Sales Agreement between the actual seller and the customer, including the method of delivery and payment.
-
Order processing time - the time it takes for an order placed by the Customer to be completed, packaged, sealed by the Seller and forwarded for delivery by the delivery method selected by the Customer through this online store platform.
-
Business day - one day from Monday to Friday excluding public holidays.
-
Price reductions - possible discounts, PROMOTIONS and price reductions can be checked on the chart next to the displayed product price. Price history will be possible to view for 30 days back. The recording of prices is verifiable and automatic.
-
Prices - the prices of products in the e-store are fixed at a given time and are not affected by any pricing algorithms regardless of how the customer arrives at the site, what browsers they use. It also does not matter gender, age, etc.
-
Law on Consumer Rights, Law - Law of May 30, 2014 on Consumer Rights (Journal of Laws of 2014 item 827 as amended).
-
RODO - EU Council Regulation 2016/679 (dated April 27, 2016, Official Journal of the EU.L. No. 119)
|
§2 Postanowienia ogólne
-
Właściciel strony oświadcza, że przestrzega wszelkich wymaganych zasad ochrony danych osobowych Klientów jakie są przewidziane między innymi Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz zgodnie z przepisami RODO oraz późniejszych rozporządzeń Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych. Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Platformę sklepu internetowego (pośrednika zawieranych umów sprzedaży) danych osobowych wyłącznie w celu bezpośrednio związanym z realizacją zamówionej Usługi/Towaru. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych określone zostały w „Polityce prywatności”.
-
Sprzedawca oświadcza że w związku z wejściem w życie w całej Europie rozporządzenia prawnego (z transpozycją dyrektywy (UE) 2019/2161 do prawa krajowego) dotyczącego opinii: przedsiębiorcy, którzy udostępniają opinie, muszą poinformować, czy i w jaki sposób zapewniono, aby publikowane opinie pochodziły od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli. Środki podjęte w tym celu muszą być konkretnie wymienione.
-
Oświadczamy że opinie zamieszczone na naszej stronie pochodzą od rzeczywistych klientów którzy zakupili i używali nasze produkty. Opinie zostały wystawione zgodnie z przesłaną prośba o ich wystawienie po potwierdzeniu że towar dotarł do klienta. Przewidujemy możliwość importowania opinii zamieszczonych w zakładce Google w dziale wizytówki naszej firmy opinie mogą pochodzić też z portalu Allegro. Obiecujemy dopełnić wszelkich formalności i starań by opinie były rzeczywiste i odpowiadały prawdzie a te wystawione nienależycie były usuwane.
-
Składając zamówienia, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Do realizacji zamówienia konieczna jest akceptacja postanowień regulaminu. Informujemy, że zawarcie Umowy sprzedaży za pośrednictwem Internetu i akceptacja regulaminu pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar względem sprzedawcy.
-
Administrator danych stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych miarodajnie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. Przede wszystkim chroni dane przed ich udostępnieniem, zabraniem, przetwarzaniem, utratą, zmianą uszkodzeniem lub zniszczeniem przez osoby do tego nieuprawnione. Szczegółowy zakres ochrony uregulowany został zgodnie z wymaganiami w polityce Ochrony Danych osobowych (polityka bezpieczeństwa, regulamin ochrony danych osobowych, instrukcja zarządzania systemem informatycznym).
-
Każdej osobie której dane są przetwarzane przysługuje prawo do:
-
nadzorowania i kontroli przetwarzania danych osobowych, dla których Administrator prowadzi zbiór danych klientów w/w sklepu;
-
ustalenia kto jest administratorem danych, ustalenia jego adresu, siedziby, nazwy, w sytuacji gdy administratorem jest osoba fizyczna do ustalenia jej imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania;
-
uzyskania informacji o celu, zakresie, sposobie, czasie przetwarzania danych zawartych w takim zbiorze;
-
uzyskania informacji w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych;
-
poznania źródła, z którego pochodzą dane, które jej dotyczą, chyba że administrator danych jest zobowiązany do zachowania w tym zakresie w tajemnicy informacji niejawnych lub zachowania tajemnicy zawodowej;
-
żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego zawieszenia lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
-
Klientowi zgodnie z punktem 6 przysługuje prawo wglądu w treść przetwarzanych danych osobowych, ich poprawiania, a także żądania usunięcia tych danych. Administrator danych osobowych jest obowiązany, do uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych, czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania lub ich usunięcia ze zbioru na bieżąco i od razu po zgłoszeniu, chyba że żądanie dotyczy danych osobowych, co do których tryb ich uzupełnienia, uaktualnienia lub sprostowania określają odrębne przepisy prawa w tym ustawy.
-
Klient w procesie finalizacji zamówienia wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez Administratora danych osobowych w rozumieniu Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz zgodnie z przepisami RODO. Dane mogą być przekazywane innemu podmiotowi tylko w sytuacji prawem wymaganych bądź niezbędnych dla realizacji składanego zamówienia przez sprzedawców których towar jest prezentowany na niniejszej platformie sklepu internetowego.
-
Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Administratora informacji o charakterze reklamowym i handlowym drogą elektroniczną przez zapisanie się do NEWSLETTERA.
-
Klient korzystający z Usług Platformy sklepu internetowego realizowanych za pośrednictwem niniejszej strony internetowej zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu w zakresie jaki jest niezbędny do realizacji złożonego zamówienia i nie jest sprzeczny z obowiązującym prawem oraz z zasadami współżycia społecznego.
-
Wszystkie zaprezentowane Towary zostały wprowadzone na rynek polski w sposób legalny i odpowiadający przepisom prawa. Informacje dotyczące Towaru znajdujące się na stronie Platformy sklepu internetowego stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego.
-
Przedsiębiorca prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą, jeśli dokona zakupu, który nie ma związku z prowadzoną przez niego działalnością posiada prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego wskazaną inną niż przewoźnik.
-
Art. 556(4) Zawarte w niniejszym dziale przepisy dotyczące konsumenta, z wyjątkiem art. 558 § 1 zdanie drugie, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Weryfikacja tego, czy dana czynność ma zawodowy charakter, będzie odbywać się w oparciu o CEiDG — Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej — a konkretnie o wpisane tam kody PKD określające rodzaje działalności gospodarczej.
-
Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowo działalność uzyskają uprawnienia w zakresie:
-
niedozwolonych klauzul stosowanych we wzorcach umownych;
-
rękojmi za wady rzeczy sprzedanej;
-
roszczenia regresowego do poprzedniego sprzedawcy w związku z wykonaniem
-
reklamacji konsumenta;
-
prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 14 dni;
-
Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w art. 385(1)-385(3) k.c. [dotyczących niedozwolonych postanowień umownych] stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą nadal nie będą są uprawnieni do korzystania z pomocy instytucji wspierających konsumentów w ochronie ich praw, w tym z pomocy Powiatowych/Miejskich Rzeczników Konsumenta czy UOKIK.
|
§2 General provisions
-
The Owner of the site declares that it complies with all required rules for the protection of Customers' personal data as provided for, among others, by the Act of May 10, 2018 on the protection of personal data and in accordance with the provisions of the RODO and subsequent regulations of the Minister of Internal Affairs and Administration with regard to documentation of personal data processing and technical and organizational conditions to which devices and IT systems used for personal data processing should correspond. The Customer consents to the collection, storage and processing of personal data by the Online Store Platform (intermediary of the concluded sales contracts) only for the purpose directly related to the performance of the ordered Service/Goods. Detailed terms and conditions for the collection, processing and protection of personal data are set forth in the "Privacy Policy".
-
The vendor declares that due to the entry into force throughout Europe of a legal regulation (with the transposition of Directive (EU) 2019/2161 into national law) on reviews: traders who provide reviews must indicate whether and how it is ensured that published reviews come from consumers who have used or purchased the product. Measures taken for this purpose must be specifically mentioned.
-
We declare that the reviews posted on our website are from actual customers who have purchased and used our products. The reviews were issued according to the request sent to us after confirming that the goods have reached the customer. We anticipate the possibility of importing reviews posted on Google in the business cards section of our company reviews can also come from the Allegro portal. We promise to complete all formalities and efforts to ensure that the opinions are real and correspond to the truth and those issued improperly were removed.
-
When placing an order, the customer has the opportunity to read the Regulations, accepting their content by marking the appropriate box in the form. Acceptance of the Terms and Conditions is necessary to complete the order. Please be informed that the conclusion of the Sales Agreement via the Internet and acceptance of the Regulations entails the obligation to pay for the ordered Goods to the seller.
-
The data controller shall apply appropriate technical and organizational measures to ensure the protection of personal data authoritative to the risks and categories of data to be protected. First of all, it protects data from being accessed, taken, processed, lost, altered, damaged or destroyed by unauthorized persons. The detailed scope of protection is regulated in accordance with the requirements in the Personal Data Protection Policy (Security Policy, Personal Data Protection Regulations, IT System Management Instruction).
-
Every person whose data is processed has the right to:
-
Supervise and control the processing of personal data for which the Administrator maintains a collection of customer data of the aforementioned store;
-
to determine who the data controller is, to determine its address, headquarters, name, in a situation where the controller is an individual to determine his name and place of residence;
-
obtain information about the purpose, scope, manner, time of processing of the data contained in such collection;
-
to obtain information in a commonly understood form of the content of such data;
-
to know the source from which the data to which it pertains originated, unless the data controller is obliged to keep classified information or professional secrecy in this regard;
-
demand that personal data be supplemented, updated, rectified, temporarily suspended or deleted if it is incomplete, outdated, untrue or was collected in violation of the law or is no longer necessary for the purpose for which it was collected.
-
The customer, in accordance with Section 6, has the right to inspect the contents of the processed personal data, to correct them, as well as to request the deletion of such data. The controller of personal data is obliged, to supplement, update, correct the data, temporarily or permanently suspend the processing or delete them from the collection on an ongoing basis and immediately after the request, unless the request concerns personal data, as to which the procedure for supplementing, updating or correcting them is determined by separate provisions of law including the Law.
-
In the process of finalizing the order, the customer agrees to the collection and processing of personal data by the Administrator within the meaning of the Act of May 10, 2018 on the protection of personal data and in accordance with the provisions of the RODO. The data may be transferred to another entity only in situations legally required or necessary for the execution of the order placed by the vendors whose goods are presented on this online store platform.
-
The Customer may agree to receive advertising and commercial information from the Administrator electronically by subscribing to the NEWSLETTER.
-
The customer using the Services of the online store platform implemented through this website is obliged to comply with these Regulations to the extent that is necessary for the execution of the order placed and is not contrary to applicable law and the principles of social coexistence.
-
All presented Goods have been legally and legally introduced into the Polish market. Information regarding the Goods on the website of the Online Store Platform constitutes only an invitation to conclude a contract within the meaning of Article 71 of the Act of April 23, 1964 of the Civil Code.
-
A sole trader, if he makes a purchase that is not related to his business, has the right to withdraw from the contract within 14 calendar days from the moment the Goods take possession of the Customer or a third party designated by him other than the carrier.
-
Article 556(4) The provisions contained in this Section concerning the consumer, with the exception of the second sentence of Article 558(1), shall apply to an individual who enters into a contract directly related to his business activity, when it is apparent from the content of the contract that it does not have a professional character for that person, arising in particular from the subject matter of his business activity, made available on the basis of the provisions on the Central Register and Information on Business Activity.
-
Verification of whether an activity is of a professional nature will be based on CEiDG - the Central Register and Information on Business Activity - and more specifically on the PKD codes entered there, which define types of business activity.
-
Sole proprietors will be empowered in the field:
-
Illegal clauses used in contractual models;
-
Warranty for defects of the sold thing;
-
recourse claim to the previous seller in connection with the performance of the consumer's complaint;
-
The right to withdraw from a contract concluded at a distance or off-premises within 14 days;
-
The consumer provisions contained in Articles 385(1)-385(3) of the Civil Code. [concerning prohibited contractual provisions] shall apply to an individual who enters into a contract directly related to his business activity, when it is apparent from the content of the contract that it does not have a professional character for him, arising in particular from the subject matter of his business activity, made available on the basis of the provisions on the Central Register and Information on Business Activity.
-
Sole proprietors will still not be entitled to the assistance of institutions that support consumers in protecting their rights, including County/Municipal Consumer Ombudsman or the OCCP.
|
§3 Warunki świadczenia usług
-
Niniejsza Platforma sklepu internetowego świadczy usługi za pomocą drogi elektronicznej, warunkiem przystąpienia do umowy jest przede wszystkim wypełnienie internetowego formularza zamówienia w celu zawarcia umowy sprzedaży ze sprzedawcą którego towar jest prezentowany na stronie. Przystąpienie do zawarcia umowy jest dobrowolne.
-
Umowa o świadczenie usług zawierana jest drogą elektroniczną w postaci umożliwienia wypełnienia formularza zamówienia Klientowi, umowa zawierana jest na czas oznaczony w momencie przystąpienia przez Klienta do wypełnienia formularza oraz ulega rozwiązaniu z chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza Sprzedawcy. Proces wypełniania formularza zamówienia jest zorganizowany tak, aby każdy Klient miał możliwość zapoznania się z nim przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy albo o dokonaniu zmiany umowy.
-
Za pośrednictwem platformy, a także innych kanałów sprzedaży wykorzystywanych przez Sprzedawcę, możliwe jest zawarcie umowy sprzedaży bezpośrednio od Sprzedawcy oraz podmiotów z nim współpracujących.
-
Usługa określona w pkt. 1 świadczona jest nieodpłatnie, może wymagać jednak dostępu do sieci internetowej.
-
Zamówienie drogą elektroniczną można składać 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu.
-
Klient finalizując zakup w odpowiednim okienku zamówienia zaznacza opcję „Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez sklep moich danych osobowych zawartych w formularzu zamówienia w celu i zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.” – jest ona niezbędna do zawarcia umowy. Podanie przez Państwa danych osobowych jest niezbędne do złożenia zamówienia, niepodania danych osobowych będzie równoznaczne z odstąpieniem od zawarcia umowy.
-
Zgodnie z art. 8 ust. 2 RODO, administrator, uwzględniając dostępną technologię, podejmuje rozsądne starania, by zweryfikować, czy osoba sprawująca władzę rodzicielską lub opiekę nad dzieckiem (poniżej 16 lat) wyraziła zgodę lub ją zaaprobowała.
-
Koszty Klienta związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych ponoszone są wyłącznie przez Klienta zgodnie z taryfą swojego dostawcy z którym klient podpisał umowę o świadczenie usług internetowych.
|
§3 Terms and conditions of service
-
This Platform of the online store provides services by electronic means, the condition for entering into a contract is, first of all, to fill in the online order form to conclude a sales contract with the seller whose goods are presented on the site. Joining the contract is voluntary.
-
The contract for the provision of services is concluded electronically in the form of allowing the Customer to fill in the order form, the contract is concluded for a definite period of time when the Customer proceeds to fill in the form and is terminated when the completed form is withdrawn or when the completed form is sent to the Seller. The process of filling out the order form is organized in such a way that each Customer has the opportunity to review it before deciding to conclude a contract or to amend the contract.
-
Through the platform, as well as other sales channels used by the Seller, it is possible to conclude a sales contract directly from the Seller and its affiliates.
-
The service specified in item. 1 is provided free of charge, but may require access to the Internet.
-
You can place an order electronically 24 hours a day, 7 days a week.
-
The customer, when finalizing the purchase in the appropriate order box, selects the option "I consent to the processing by the store of my personal data contained in the order form for the purpose and to the extent necessary for the execution of the order." - it is necessary to conclude the contract. Providing your personal data is necessary to place an order, failure to provide personal data will be tantamount to withdrawal from the conclusion of the contract.
-
Pursuant to Article 8(2) of the RODO, the controller shall, taking into account available technology, make reasonable efforts to verify that the person with parental authority or custody of the child (under 16 years of age) has given or approved consent.
-
The Customer's costs related to Internet access and data transmission are borne solely by the Customer in accordance with the tariff of its provider with whom the Customer has signed an Internet service contract.
|
§4 Warunki umowy
-
Dla dokonania zawarcia ważnej i wiążącej strony Umowy sprzedaży Klient dokonuje wyboru zgodnie z wyświetloną ofertą na niniejszej Platformie oraz na innych kanałach sprzedaży, określając ilość Towaru jaką zamierza nabyć oraz w razie takiej możliwości wskazując cechy zamawianego Produktu oraz odpowiednio jego specyfikację. Łącznie z wyborem Towaru, Klient wypełnia internetowy formularz zamówienia, wskazując w nim dane niezbędne do realizacji zamówienia przez Sprzedawcę takie jak na przykład ilości, miejsce dostawy oraz formy płatności, w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty i informacje dostępne na stronie oraz zawarte w niniejszym Regulaminie.
-
Rejestracja Konta Klienta w Platformie sklepu internetowego jest dobrowolna i nieodpłatna. Proces rejestracji konta w Platformie Sklepu Internetowego dla Przedsiębiorców i Konsumentów został uregulowany odrębnie.
-
Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia przesyłane jest Klientowi drogą elektroniczną na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu zamówienia stanowiące równocześnie jego potwierdzenie. Z chwilą otrzymania wiadomości przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
-
Wiadomość podsumowująca i potwierdzająca zamówienie zawiera wszystkie wcześniej ustalone warunki umowy sprzedaży, a w szczególności ilość oraz rodzaj zamówionego Towaru, jego specyfikację w przypadku zamówienia Towarów o indywidualnych właściwościach określonych przez Klienta, całkowitą cenę do zapłaty (określoną w polskich złotych) wraz z kosztami dostawy oraz wysokością przyznanych rabatów (o ile dotyczy). Cena dla użytkowników zarejestrowanych jako Przedsiębiorcy (punkt 2 powyżej) podana jest jako cena netto.
-
W przypadku posiadania przez Klienta większej ilości rabatów pochodzących z kilku źródeł/promocji podlegają one łączeniu/sumowaniu tylko w sytuacji gdy jest to wyraźnie określone w Regulaminie promocji. W przypadku braku zapisu co do sposobu łączenia różnych promocji/rabatów można wybrać tylko jeden rabat (jedną promocję) przy danym zakupie.
-
W ramach Portalu Klient może skorzystać z następujących funkcjonalności:
-
Rejestracja i autoryzacja użytkowników – możliwość rejestracji nowych kont firmowych.
-
Opcja wyświetlania spersonalizowanych cen, rabatów i promocji.
-
Zarządzanie zamówieniami – składanie zamówień, historia zamówień oraz ich statusy (wysłane, zrealizowane itp.) wraz z przypisaniem numerów listów przewozowych do wysłanych zamówień.
-
Monitorowanie dostępności produktów w czasie rzeczywistym.
-
Wyświetlanie danych kontrahenta, limitu kupieckiego, ilości wykorzystanego limitu oraz terminów płatności.
-
Wyświetlanie danych opiekuna handlowego.
-
Elektroniczne akceptowanie zmian.
-
Koszyk zakupów.
-
Obsługa serwisowa – możliwość składania reklamacji i śledzenia ich statusu.
-
Zarządzanie dostępem do danych oraz zgodność z przepisami RODO.
|
§4 Terms and conditions
-
In order to conclude a valid and binding Sales Contract between the parties, the Client shall make a selection in accordance with the displayed offer on this Platform and on other sales channels, specifying the quantity of Goods he intends to purchase and, if possible, indicating the characteristics of the ordered Product and its specifications, respectively. Together with the selection of the Goods, the Customer shall complete the online order form, indicating in it the data necessary for the Seller to execute the order such as, for example, quantities, place of delivery and forms of payment, based on the messages displayed to the Customer and the information available on the Site and contained in these Terms and Conditions.
-
Registration of a Customer Account on the Online Store Platform is voluntary and free of charge. The process of account registration in the Online Store Platform for Businesses and Consumers is regulated separately.
-
Immediately upon receipt of the order, a statement of acceptance of the order, which is also a confirmation of the order, is sent to the customer by e-mail to the e-mail address provided during order placement. Upon receipt of the message by the customer, a sales contract between the customer and the seller is concluded.
-
The message summarizing and confirming the order contains all previously agreed terms and conditions of the sales contract, in particular the quantity and type of ordered Goods, their specification in case of ordering Goods with individual characteristics specified by the Client, the total price to be paid (specified in Polish zlotys) together with delivery costs and the amount of discounts granted (if applicable). The price for users registered as Entrepreneurs (item 2 above) is given as a net price.
-
If the Customer has more than one discount from several sources/promotions, they are subject to combining/summing only if expressly stated in the Terms and Conditions of the promotion. In the absence of a provision on how to combine different promotions/rebates, only one rebate (one promotion) may be selected for a given purchase.
-
Within the Portal, the customer can use the following functionalities:
-
Registration and authorization of users - the ability to register new company accounts.
-
Option to display personalized prices, discounts and promotions.
-
Order management - placing orders, order history and their statuses (shipped, completed, etc.) with assignment of waybill numbers to shipped orders.
-
Monitor product availability in real time.
-
Display counterparty data, merchant limit, amount of limit used and payment terms.
-
Display the details of the sales supervisor.
-
Electronic acceptance of changes.
-
Shopping Cart.
-
Service support - the ability to file complaints and track their status.
-
Data access management and RODO compliance.
|
§5 Realizacja zamówienia
-
Rzetelnie realizujemy zamówienia Klienta według kolejności ich wpłynięcia – każde zamówienie jest dla nas priorytetowe i bardzo ważne!
-
Czas realizacji zamówienia dla pojedynczego Klienta wynosi od 1 do 30 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia. W przypadku produktów oznaczonych dostępnością ‘na zamówienie’ czas dostawy określany jest na stronie produktu. Na czas realizacji zamówienia składa się przede wszystkim czas przygotowania zamówienia (kompletowanie oraz pakowanie zamówienia, wydanie przesyłki kurierowi, a w wybranych przypadkach wykonanie Towaru). Czas dostawy zamówienia zależny jest od wybranego sposobu doręczenia, może on się zmieniać w zależności od rodzaju wskazanego przez Klienta środka transportu.
-
W przypadku zaistnienia wyjątkowych okoliczności lub braku możliwości realizacji zamówienia we wskazanym w pkt. 2 terminie, Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego trybu postępowania w tym ustalenia innego terminu realizacji zamówienia, zmiany sposobu doręczenia.
|
§5 Order processing
-
We reliably process customer orders according to the order in which they are received - each order is a priority and very important to us!
-
The delivery time for a single Customer is from 1 to 30 working days counting from the day the Customer sends the Order. In the case of products marked with availability 'to order', the delivery time is specified on the product page. Order processing time consists primarily of order preparation time (completing and packing the order, releasing the parcel to the courier and, in selected cases, making the Goods). The delivery time of the order depends on the selected method of delivery, it may vary depending on the type of transport indicated by the Customer.
-
In the case of exceptional circumstances or the impossibility of completing the order within the period indicated in item. 2 date, the Seller shall immediately contact the Customer to determine the further course of action, including the establishment of another date for the execution of the order, change of the method of delivery.
|
§6 Dostawa
-
Dostawa Towaru odbywa się za pośrednictwem operatora Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej lub w inny sposób zaakceptowany przez strony niewiążący się z nadmiernymi i nieuzasadnionymi kosztami po stronie Sprzedawcy i Klienta.
-
Zamówione Towary dostarczane są zgodnie z wyborem Klienta bądź to bezpośrednio na adres Klienta wskazany w internetowym formularzu składanego zamówienia i potwierdzonego przez Klienta, jako adres do wysyłki lub odbierane osobiście w punkcie odbioru osobistego pod adresem podanym w trakcie wykonywania zamówienia.
-
Towar zawsze zapakowany jest w sposób odpowiadający jego właściwościom, tak aby nie ulegał podczas transportu uszkodzeniom, utracie bądź zniszczeniu.
-
Klient na bieżąco jest informowany o kosztach dostawy, są one podawane w trakcie wypełniania przez Klienta internetowego formularza zamówienia. Wysokość kosztów wysyłki zależy od kraju do którego wysyłane jest zamówienie, ilości zamawianych towarów ich wagi oraz sposobu nadania przesyłki.
|
§6 Delivery
-
Delivery of the Goods shall be made through the operator of the Polish Post or courier service or in any other way accepted by the parties not involving excessive and unreasonable costs on the part of the Seller and the Customer.
-
Ordered Goods are delivered according to the Customer's choice either directly to the Customer's address indicated in the online order placement form and confirmed by the Customer as the shipping address or collected in person at the personal collection point at the address provided during the order execution.
-
Goods are always packed in a way that corresponds to their characteristics, so that they are not damaged, lost or destroyed during transport.
-
The customer is kept informed of the shipping costs, they are provided when the customer fills out the online order form. The amount of shipping costs depends on the country to which the order is shipped, the number of ordered goods their weight and the method of shipment.
|
§7 Metody płatności
-
Możliwa jest płatność za zamówiony Towar w formie przedpłaty na rachunek bankowy.
-
Płatność elektroniczna kartą kredytową (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro) lub przelewem internetowym bankowości elektronicznej za pośrednictwem serwisu płatności internetowych PayU, PayPal, Przelewy24.
-
Gotówką przy odbiorze zamówionego Towaru (płatność za pobraniem) – Klient dokonuje zapłaty u kuriera odbierając zamówiony Towar dostarczony za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu.
|
§7 Payment methods
-
It is possible to pay for the ordered Goods in the form of prepayment to a bank account.
-
Electronic payment by credit card (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro) or online banking transfer via PayU, PayPal, Przelewy24 online payment service.
-
Cash on delivery of the ordered Goods (cash on delivery payment) - the Customer pays at the courier's office while collecting the ordered Goods delivered via courier company to the address indicated by the Customer in the order.
|
§8 Rękojmia (pouczenie obowiązkowe)
-
Dostarczenie Towaru w ramach realizacji wynikających z rękojmi za wady odbywa się na koszt Sprzedawcy którego towar został zakupiony.
-
UWAGA! Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę po 1 stycznia 2023 obowiązują ogólne terminy przedawnienia roszczeń tj. : "Art. 118 kodeksu cywilnego Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata. Jednakże koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego, chyba że termin przedawnienia jest krótszy niż dwa lata”."
-
Właściciel odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Konsumentowi. Od 1 stycznia 2023 roku minimalny czas na reklamację z tytułu braku zgodności towaru z umową wyniesie 2 lata. Termin ten odnosi się do wszystkich towarów – nowych i używanych. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta jeżeli Towar konsumpcyjny w chwili jego wydania był niezgodny z umową, posiada wady fizyczne, prawne. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru konsumpcyjnego z umową w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego Towaru Kupującemu, przy czym w razie wymiany Towaru termin ten biegnie na nowo. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
-
nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
-
nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
-
nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
-
została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
-
Domniemanie niezgodności towaru z umową wynosi 2 lata.
-
Zgłoszenie o wadach Towaru należy przesłać drogą elektroniczną na adres mailowy lub w formie pisemnej na adres pocztowy (patrz §1 pkt 3.: „Adres Sprzedawcy”). Jeśli konsument ma trudności i nie wie jak skonstruować zgłoszenie o wadach Towaru, zgłoszenie może przesłać dla przykładu na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, co stanowi tylko i wyłącznie ułatwienie dla procesu reklamacji, nie stanowi żadnego wymogu korzystania z w/w wzorca dla skuteczności reklamacji.
-
Jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowej oceny wad fizycznych Towaru, na prośbę i po ustaleniach wstępnych ze Sprzedawcą, Towar należy dostarczyć na adres siedziby Sprzedawcy, który każdorazowo zostanie wskazany w momencie otrzymania reklamacji.
-
Sprzedawca odpowiada niezwłocznie na zgłoszenie Konsumenta jednak nie później niż w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego uwzględnieniem przez Sprzedawcę i uznaniem go za uzasadnione.
-
Sprzedawca pokrywa koszty odebrania Towaru, dostawy, usunięcia wad lub wady i wymiany Towaru na nowy.
|
§8 statutory warranty (mandatory instruction)
-
Delivery of Goods under the fulfillment of the resulting warranty for defects shall be at the expense of the Seller whose goods were purchased.
-
ATTENTION: claim for removal of a defect or replacement after January 1, 2023, the general limitation periods for claims apply, i.e. : "Article 118 of the Civil Code Unless a special provision provides otherwise, the statute of limitations is six years, and for claims for periodic benefits and claims related to the conduct of business - three years. However, the end of the limitation period shall be the last day of the calendar year, unless the limitation period is less than two years.""
-
The owner is liable under the warranty if the defect is discovered before the expiration of two years from the date of delivery of the goods to the consumer. As of January 1, 2023, the minimum time limit for a claim of non-conformity of goods with the contract will be 2 years. This time limit applies to all goods - new and used. The Seller is liable to the Consumer if the Consumer Goods at the time of issue were inconsistent with the contract, have physical, legal defects. The Seller shall be liable for the incompatibility of the Consumer Goods with the contract if it is found before the expiration of two years from the issuance of such Goods to the Buyer, with the time limit running anew if the Goods are replaced. A physical defect consists in the incompatibility of the sold thing with the contract. In particular, the sold thing is inconsistent with the contract if:
-
does not have the characteristics that a thing of this kind should have in view of the purpose specified in the contract or resulting from the circumstances or purpose;
-
does not have properties, the existence of which the Seller assured the Buyer, including by presenting a sample or model;
-
is not suitable for the purpose about which the Buyer informed the Seller at the conclusion of the contract, and the Seller did not object to such purpose;
-
was delivered to the Buyer in an incomplete condition.
-
The presumption of nonconformity of goods is 2 years.
-
Notification of defects in the Goods should be sent electronically to the e-mail address or in writing to the postal address (see §1 item 3.: "Seller's address"). If the consumer has difficulties and does not know how to construct a notification of defects in the Goods, the notification can be sent, for example, on the form attached as Appendix No. 2 to these Regulations, which is only a convenience for the complaint process, it does not constitute any requirement to use the aforementioned template for the effectiveness of the complaint.
-
If it is necessary for the proper assessment of physical defects in the Goods, upon request and after preliminary arrangements with the Seller, the Goods should be delivered to the address of the Seller's registered office, which in each case will be indicated at the time of receipt of the complaint.
-
The Seller shall respond immediately to the Consumer's notification, but no later than within 14 calendar days of receipt. Failure to consider the notification within the specified period is equivalent to its acceptance by the Seller and recognizing it as legitimate.
-
The Seller shall cover the costs of collection of the Goods, delivery, removal of defects or defects and replacement of the Goods with new ones.
|
§9 Odstąpienie (pouczenie obowiązkowe)
-
Uprawnienia wynikające z niniejszego paragrafu wynikają ze stosunku łączącego Klienta i Sprzedawcę.
-
Zgodnie z przepisami prawa Klientowi będącemu Konsumentem w myśl art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) o prawach Konsumenta, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny.
-
Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta będącego jednocześnie Konsumentem lub osobę trzecią przez niego wskazaną inną niż przewoźnik.
-
Gdy Klient będący Konsumentem odstąpi od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony wówczas z wszelkich zobowiązań. To co strony świadczyły sobie nawzajem podlega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
-
Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy, składając oświadczenie na internetowym formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, przesyłając je drogą elektroniczną lub na adres pocztowy Sprzedawcy według wyboru Klienta. Załącznik nr 1 stanowi tylko pomoc w odstąpieniu od umowy, nie jest wzorem koniecznym do skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy. Klient może ale nie musi z niego korzystać. Dla skutecznego odstąpienia wystarczy przesłanie oświadczenia na piśmie na adres Sprzedawcy.
-
Do zachowania terminu określonego w pkt. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
-
Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i stosownie poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu, w tym o sposobie zwrotu Towaru oraz w razie pytań udzieli na nie odpowiedzi.
-
Sprzedawca niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Jeżeli Sprzedawca po uzyskaniu zgody od Klienta nie zobowiązał się, że sam odbierze od niego Towar, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy aż do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu/potwierdzenia jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, od dnia w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
-
Klient będący Konsumentem ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
-
Konsumentowi, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
-
Towar należy dostarczyć na Adres Sprzedawcy (patrz §1 pkt 6.: „Sprzedawca”).
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Oznacza to, że Kupujący ma prawo ocenić i sprawdzić Towar, ale tylko w taki sposób w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym (czyli sprawdzić jego kompletność i parametry techniczne). Konsument nie może bowiem normalnie użytkować rzeczy w przeciwnym razie odstępując od umowy może zostać obciążony dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem jej wartości.
-
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta m. in. w sytuacji:
-
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
-
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
|
§9 Withdrawal (mandatory instruction)
-
The rights under this paragraph arise from the relationship between the Customer and the Seller.
-
In accordance with the law, the Customer who is a Consumer under Article 27 of the Act of May 30, 2014. (Journal of Laws of 2014, item 827, as amended) on Consumer Rights, has the right to withdraw from a contract concluded remotely without giving any reason.
-
The right to withdraw from the contract shall be granted within 14 calendar days from the moment of taking possession of the Goods by the Customer who is also a Consumer or a third party designated by him/her other than a carrier.
-
When the Customer who is a Consumer withdraws from the contract, the contract is considered not concluded, and the Consumer is then released from all obligations. What the parties have rendered to each other is subject to return in an unaltered state, unless the change was necessary within the limits of ordinary management. The return should be made immediately, no later than within fourteen days.
-
A Customer who is a Consumer may withdraw from the contract by making a statement on the online form attached hereto as Annex No. 1, sending it electronically or to the postal address of the Seller at the choice of the Customer. Appendix No. 1 is only an aid to withdraw from the contract, it is not a necessary template for exercising the right to withdraw from the contract. The Customer may but need not use it. For effective withdrawal, it is sufficient to send the statement in writing to the address of the Seller.
-
To meet the deadline specified in item. 2 is sufficient to send the Customer's statement of withdrawal from the contract before its expiration.
-
The Seller will promptly acknowledge to the Customer the receipt of the statement of withdrawal from the contract and will inform the Customer accordingly about the further procedure, including how to return the Goods, and will answer them if there are any questions.
-
The Seller shall immediately, within no more than 14 calendar days from the date of receipt of the Customer's statement of withdrawal from the contract, return to the Customer all payments received from him, including the cost of delivering the item. The seller shall refund the payment using the same method of payment used by the Customer, unless the Customer has expressly agreed to another way of refunding the payment that does not involve any costs for him.
-
If the Seller, after obtaining consent from the Customer, did not undertake to collect the Goods from the Customer himself, the Seller may withhold reimbursement of the payments received, including the cost of delivering the goods until he receives the Goods back or the Customer provides proof/confirmation of their return, whichever event occurs first.
-
The Customer is obliged to return the Goods to the Seller or hand them over to a person authorized by the Seller immediately, but no later than within 14 calendar days, from the date on which he withdrew from the contract, unless the Seller offered to collect the Goods himself. To meet the deadline it is sufficient to send back the Goods before its expiration.
-
The Customer who is a Consumer shall bear only the direct costs of returning the Goods.
-
The consumer, has the right to withdraw from a contract concluded at a distance, without giving any reason and without incurring costs, except for the costs specified in Article 33, Article 34 of the Consumer Law.
-
The goods should be delivered to the Seller's Address (see §1 item 6.: "Seller").
-
The consumer is liable for any diminution in the value of the item resulting from the use of the item beyond what is necessary to ascertain the nature, characteristics and functioning of the Goods. This means that the Buyer has the right to evaluate and inspect the Goods, but only in the way he could do so in a stationary store (i.e., check their completeness and technical parameters). This is because the consumer cannot normally use the item otherwise, by withdrawing from the contract, he may be charged with additional costs due to the reduction in its value.
-
The right to withdraw from the contract does not apply to the Customer with respect to the contracts specified in Article 38 of the Law of May 30, 2014 on Consumer Rights, among other situations:
-
for the provision of services, if the entrepreneur has fully performed the service with the express consent of the Consumer, who was informed before the start of the service, that after the performance by the entrepreneur will lose the right of withdrawal;
-
in which the price or remuneration depends on fluctuations in the financial market, over which the trader does not control, and which may occur before the deadline for withdrawal;
-
in which the object of performance is a non-refabricated item, manufactured to the Consumer's specifications or serving to meet his individualized needs;
-
in which the object of performance is an item that is perishable or has a short shelf life;
-
in which the object of the service is an item delivered in a sealed package, which cannot be returned after opening the package for health or hygiene reasons, if the package has been opened after delivery;
-
in which the object of performance is things that, after delivery, by their nature become inseparable from other things.
|
§10 Postępowanie reklamacyjne
-
Dla prawidłowego złożenia reklamacji Klient powinien podać swoje dane takie jak: imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej, przedmiot reklamacji, w miarę możliwości numer zamówienia wraz ze wskazaniem okresu czasu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji (opis na czym ona polega) ewentualnie jakich cech Towar zamawiany nie posiada, a według zapewnień Sprzedawcy lub według sposobu przedstawienia go Klientowi miał posiadać.
-
Jeżeli Klientem jest Konsument, w wypadku pierwszej reklamacji klient może liczyć na naprawę towaru albo wymianę. Dopiero, gdy przedsiębiorca odmówi usunięcia wady albo wymiany, konsument otrzyma prawo odstąpienia od umowy. Dla towaru elektronicznego konsument będzie mógł żądać również usunięcia wad usług cyfrowych A jeżeli usunięcie wady lub wymiana będą nieskuteczne, może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy., Jeżeli doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
-
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa wyżej , uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD, odpowiadając na reklamację.)"
-
W przypadku nierozpatrzenia zgłoszenia w zakreślonym terminie, należy uznać je za uwzględnione przez Sprzedawcę. Roszczenie dotyczące odstąpienia od umowy, w przypadku jego nierozpatrzenia w terminie, nie jest równoznaczne z uznaniem złożonej reklamacji
|
§10 Complaint procedure
-
For proper submission of a complaint, the Customer should provide his/her data such as: name and surname or company name, address of residence or registered office address and e-mail address, the subject of the complaint, if possible, the order number with an indication of the period of time to which the complaint relates and the circumstances justifying the complaint (description of what it consists of) or what features the ordered Goods do not have, and according to the Seller's assurances or according to the way it was presented to the Customer it was supposed to have.
-
If the customer is a Consumer, in the case of the first complaint, the customer can count on the repair of goods or replacement. Only if the trader refuses to remove the defect or replace, the consumer will be given the right to withdraw from the contract. For electronic goods, the consumer will also be able to request the removal of defects in digital services And if the removal of defects or replacement will be ineffective, he can demand a reduction in price or withdraw from the contract, If bringing the item to conformity with the contract in the manner chosen by the customer is impossible or would require excessive costs compared with the manner proposed by the seller. In assessing the excessiveness of costs, the value of the defect-free item, the type and significance of the defect found shall be taken into account, as well as the inconvenience to which the Customer would be exposed by another way of satisfaction.
-
If separate provisions do not provide otherwise, the entrepreneur is obliged to respond to the consumer's complaint within 14 days of its receipt. If the trader has not responded to the complaint within the period referred to above , it is considered that he has acknowledged the complaint. The entrepreneur shall provide the consumer with an answer to the complaint on paper or other durable medium (e.g., a USB flash drive or CD/DVD, responding to the complaint)."
-
If the claim is not processed within the specified time limit, it should be considered accepted by the Seller. The claim for withdrawal from the contract, if not considered within the time limit, is not equivalent to recognition of the complaint filed
|
§11 Odpowiedzialność
-
Klient nie jest uprawniony do:
-
zamieszczania danych osobowych osób trzecich, rozpowszechniania wizerunku bez wymaganego zezwolenia lub zgody osoby trzeciej której dane te dotyczą;
-
zamieszczania treści o charakterze reklamowym i lub promocyjnym, niezgodny z celem działalności sklepu.
-
Zabronione jest zamieszczanie przez Klient treści:
-
z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
-
w złej wierze bądź takich które mogły by być za takie uznane;
-
naruszających prawa osób trzecich, praw autorskich, praw pokrewnych, praw własności przemysłowej, tajemnicy przedsiębiorstwa lub objętych klauzulą poufności zwłaszcza określanych jako tajne lub ściśle tajne;
-
obraźliwych bądź stanowiących groźbę skierowaną do innych osób, wypowiedzi powszechnie uważanych za obraźliwe np. wulgaryzmy;
-
naruszających słuszne interesy Sprzedawcy;
-
rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam);
-
naruszających w inny sposób dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe.
-
W przypadku otrzymania powiadomienia przez osobę trzecią, uprawnioną bądź organ władzy Państwowej Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych przez Klienta, w sytuacji stwierdzenia że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca nie kontroluje na bieżąco zamieszczanych treści.
|
§11 Liability
-
The customer is not entitled to:
-
posting of personal data of third parties, dissemination of images without the required permission or consent of the third party to whom the data refers;
-
posting content of an advertising and or promotional nature, inconsistent with the purpose of the store.
-
It is forbidden for the customer to post content:
-
With the intent to violate the personal rights of third parties;
-
in bad faith or those that could be considered as such;
-
infringing on the rights of third parties, copyrights, related rights, industrial property rights, business secrets or covered by a confidentiality clause especially those defined as secret or top secret;
-
abusive or threatening statements directed to other persons, statements generally considered offensive, such as vulgarisms;
-
violating the legitimate interests of the Seller;
-
sending or posting unsolicited commercial information (spam) within the Internet Store;
-
otherwise violating good morals, provisions of applicable law, social norms or customs.
-
In the case of receipt of a notification by a third party, authorized person or state authority, the Seller reserves the right to modify or remove content posted by the Customer, in a situation where it is determined that it may constitute a violation of these Terms and Conditions or applicable laws. The Seller does not control the posted content on an ongoing basis.
|
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur udostępniane są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php, www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
-
Konsument posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich roszczeń:
-
zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu.
-
zwrócenie się do stałego polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy, adres www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
zwrócenie się o bezpłatną pomoc prawną m.in. do Federacji Konsumentów - adres strony internetowej: www.federacjakonsumentow.org.pl.
-
W rozwiązywaniu sporów transgranicznych pomaga Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Adresy tych instytucji dostępne są na stronie internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego www.konsument.gov.pl.
-
Konsument może również skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów Konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). ODR (online dispute resolution) dostępnej pod adresem elektronicznym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Europejska platforma ODR stanowi jeden wspólny punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, umożliwiający pozasądowe rozstrzyganie sporów dotyczących zobowiązań umownych, wynikających z zawartej internetowej umowy sprzedaży: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
-
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce tylko i wyłącznie gdy obie strony sporu tj Sprzedawca i Klient wyrażą na to zgodę.
|
§ 12 Alternative dispute resolution
-
Information about out-of-court procedures for handling complaints and pursuing claims, as well as the rules of access to these procedures are available at the offices and on the websites of district (city) consumer ombudsman, social organizations whose statutory tasks include protection of consumers, Provincial Inspectorates of Commercial Inspection and at the following addresses of the Office of Competition and Consumer Protection: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php, www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
-
The consumer has, among other things, the following avenues for out-of-court complaint handling and redress:
-
to apply to the Provincial Inspector of Trade Inspection to initiate mediation proceedings for an amicable settlement of the dispute.
-
to turn to the Permanent Arbitration Consumer Court operating at the Provincial Inspector of Trade Inspection with a request to resolve a dispute arising from the concluded agreement, address www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
to seek free legal assistance from the Consumer Federation, among others - website address: www.federacjakonsumentow.org.pl.
-
The Network of European Consumer Centers assists in resolving cross-border disputes. Their addresses are available on the European Consumer Center's website at www.konsument.gov.pl.
-
Consumers may also use the online dispute resolution platform (ODR platform), in accordance with Regulation (EU) No. 524/2013 of the European Parliament and of the Council of 21 May 2013 on online dispute resolution for consumer disputes and amending Regulation (EC) No. 2006/2004 and Directive 2009/22/EC (Regulation on ODR in consumer disputes). ODR (online dispute resolution) available at the following electronic address: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ The European ODR platform provides a single common access point for consumers and businesses to resolve out-of-court disputes regarding contractual obligations arising from an online sales contract: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
-
The use of out-of-court means of dealing with complaints and claims is voluntary and can take place only if both parties to the dispute, i.e. the Seller and the Customer agree to it.
|
§13 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
-
Regulację i postanowienia w niniejszym paragrafie 13 dotyczą tylko i wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami (zakup o charakterze zawodowym).
-
W wypadku klientów będących usługobiorcami i nie będących jednocześnie konsumentami usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym nawet bez wskazywania przyczyn, pod warunkiem że wysłał klientowi stosowne oświadczenie.
-
Serwis internetowy informuje, że zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za produkt/usługę wobec klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
-
Odpowiedzialność Serwisu internetowego jest ograniczona w ramach pojedynczego roszczenia, jak i za wszystkie roszczenia w sumie, do wysokości 100 zł netto. Serwis internetowy ponosi odpowiedzialność tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
-
Wszelkie spory między Serwisem internetowym a Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Serwisu internetowego.
|
§13 PROVISIONS FOR ENTREPRENEURS
-
The regulations and provisions in this paragraph 13 apply only to Customers and Service Recipients who are not consumers (purchase of a professional nature).
-
In the case of customers who are recipients of the service and who are not also consumers, the service provider may terminate the contract for the provision of Electronic Services with immediate effect even without indicating reasons, provided that it has sent the customer an appropriate statement.
-
The website informs that in accordance with Article 558 § 1 of the Civil Code, product/service warranty liability to the non-consumer customer is excluded.
-
The liability of the Website is limited within a single claim, as well as for all claims in total, to a net amount of PLN 100. The Internet Service is liable only for typical damages foreseeable at the time of conclusion of the contract and is not liable for lost profits.
-
Any disputes between the Website and a non-consumer Customer shall be submitted to the court having jurisdiction over the location of the Website.
|
§14 Postanowienia końcowe
-
Platforma sklep internetowego honoruje wszelkie prawa Klientów przewidziane w przepisach obowiązującego prawa.
-
Jeśli obowiązujące prawo przyznaje Klientom będącym konsumentami korzystniejsze obowiązkowe i wymagane prawem uregulowania niż te, które są zawarte w niniejszym Regulaminie, odpowiednie postanowienia Regulaminu są bezpośrednio zastępowane przez konkretne normy obowiązującego prawa i tym samym są wiążące dla w/w właściciela.
-
Wszelkie treści zamieszczone na stronie Platformy sklepu internetowego (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy) korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną jego własnością. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
-
Właściciel Platformy sklepu internetowego, jako administrator danych osobowych, informują Pana/ Panią, iż:
-
podanie danych jest zawsze dobrowolne ale niezbędne do realizacji zamówienia;
-
osoba podająca swoje dane osobowe ma nieograniczone prawo dostępu do wszystkich treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, dane mogą być udostępnione jednak właściwym organom państwa w sytuacji gdy odpowiedni przepis tego będzie wymagał.
-
Podstawą przetwarzania danych osobowych będzie art. 6 ust. 1 pkt a) oraz treść ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.;
-
dane osobowe będą przechowywane i przetwarzane przez okres niezbędny do zakończenia przetwarzania i realizacji zamówienia lecz nie dłużej niż przez okres 3 lat (2 lata okres to okres reklamacji i 1 rok na ewentualnie inne roszczenia i sytuację wyjątkowe)
-
osoba udostępniająca swoje dane osobowe ma prawo wniesienia skargi do UODO gdy uzna że przetwarzanie danych osobowych dotyczących realizacji zamówienia narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;”
-
Zmieniony Regulamin wiąże Klientów jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego (tj. Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach).
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest:
-
zmiany przepisów prawa;
-
zmiany sposobów płatności i dostaw;
-
zmiana kursu walut,
-
zmiany sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną objętym regulaminem,
-
zmiany danych Sprzedawcy, w tym adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu.
-
Zmiany regulaminu nie mają wpływu na złożone i realizowane już zamówienia, do nich zastosowanie ma regulamin obowiązującym w chwili złożenia zamówienia. Sprzedawca o zamierzonej zmianie informuje na stronie sklepu co najmniej na 30 dni wcześniej. W przypadku braku akceptacji zmienionego regulaminu Usługobiorcy mogą w terminie 30 dni od dnia otrzymania wiadomości wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym.
-
Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie Sądowi Powszechnemu dla siedziby Serwisu Internetowego, zgodnie z właściwymi przepisami prawa polskiego.
-
Regulamin może być tłumaczony na obce wersje językowe, aczkolwiek w razie wątpliwości pierwszeństwo ma polska wersja regulaminu
-
Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
-
Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
-
Klienci w/w Platformy sklepu internetowego mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk, komercyjne wykorzystanie podlega jednak ochronie Kancelarii Prawnej LEGATO.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 04.12.2024r.
|
§14 Final provisions
-
The online store platform honors all the rights of customers provided by the provisions of the applicable law.
-
If the applicable law grants to customers who are consumers more favorable mandatory and legally required regulations than those contained in these Terms and Conditions, the relevant provisions of the Terms and Conditions are directly superseded by the specific norms of the applicable law and are thus binding on the aforementioned owner.
-
All content posted on the Online Store Platform (including graphics, texts, page layout and logos) enjoy the protection provided for copyright and are the exclusive property of the Online Store Platform. Use of such content without written permission will result in civil and criminal liability.
-
The owner of the Online Store Platform, as the controller of your personal data, inform you that:
-
Provision of data is always voluntary but necessary to complete the order;
-
the person providing his/her personal data has the unlimited right to access all the contents of his/her data and to rectify, erase (the right to be forgotten), limit the processing, the right to data portability, the right to withdraw consent at any time without affecting the legality of the processing, the data may, however, be made available to the competent state authorities in the situation when the relevant regulation requires it.
-
The basis for the processing of personal data will be Article 6(1)(a) and the content of the General Data Protection Regulation...;
-
personal data will be stored and processed for the period necessary for the completion of processing and execution of the order but no longer than for a period of 3 years (2 years is the period for complaints and 1 year for possibly other claims and exceptional situations)
-
the person providing his/her personal data has the right to lodge a complaint with the DPA when he/she considers that the processing of personal data concerning the execution of the order violates the provisions of the General Data Protection Regulation of April 27, 2016;"
-
The amended Regulations are binding on Customers if the requirements specified in Article 384 of the Civil Code have been observed (i.e. the Customer has been properly notified of the changes).
-
The Seller reserves the right to make changes to the Terms and Conditions for important reasons, that is:
-
changes in legislation;
-
Changes in payment and delivery methods;
-
exchange rate change,
-
changes in the manner of providing electronic services covered by the regulations,
-
changes to the Seller's data, including e-mail address, telephone number.
-
Amendments to the regulations do not affect orders already placed and executed, to them the regulations in force at the time of placing the order apply. The Seller shall inform about the intended change on the store website at least 30 days in advance. In case of non-acceptance of the amended regulations, Service Recipients may, within 30 days of receiving the message, terminate the contract with immediate effect.
-
Disputes arising as a result of the provision of services under these Terms and Conditions shall be submitted for settlement to the Court of Common Pleas for the seat of the Website, in accordance with the applicable provisions of Polish law.
-
Regulations may be translated into foreign language versions, although in case of doubt, the Polish version of the regulations takes precedence
-
The annexes to the Regulations are an integral part of the Regulations.
-
The contract of sale is concluded in the Polish language, with content in accordance with the Regulations.
-
Customers of the aforementioned Online Store Platform may access these Terms and Conditions at any time through the link provided on the homepage of the website and download and make a printout, however, commercial use is subject to the protection of the LEGATO Law Firm.
-
The regulations enter into force on 04.12.2024
|
Nota o prawach autorskich do Regulaminu Sprzedaży
Właścicielem wszystkich materialnych praw autorskich do wzorca niniejszego Regulaminu Sprzedaży jest Kancelaria Prawna LEGATO, która udzieliła niniejszemu sklepowi niewyłącznego i niezbywalnego prawa do wykorzystywania tego Regulaminu Sprzedaży do celów związanych z własną działalnością handlową w Internecie oraz rozciąga ochronę prawną na w/w dokument na czas trwania umowy. Kopiowanie oraz rozpowszechnianie wzorca niniejszego Regulaminu Sprzedaży bez zgody Kancelarii Prawnej LEGATO jest zabronione i może podlegać odpowiedzialności zarówno karnej jak i cywilnej. Sprzedawcy internetowi mogą dowiedzieć się więcej o możliwości korzystania z wzorca Regulaminu Sprzedaży na stronie www.kancelaria-legato.pl
|
Copyright notice to the Terms of Sale
The owner of all material copyrights to the template of these Terms and Conditions of Sale is LEGATO Law Office, which has granted to this store a non-exclusive and non-transferable right to use these Terms and Conditions of Sale for purposes related to its own commercial activities on the Internet, and extends legal protection to the aforementioned document for the duration of the contract. Copying and distribution of the template of these Terms and Conditions of Sale without the permission of LEGATO Law Firm is prohibited and may be subject to both criminal and civil liability. Online sellers can learn more about the possibility of using the model Terms and Conditions of Sale at www.kancelaria-legato.pl
|
|
|
|
|